Årets julkalender på Ord och inga visor

Jag har gått i valet och kvalet om jag ska ha en julkalender i år, eftersom jag det senaste året tenderat att blogga massor i någon vecka och sedan komma av mig lite. Men jag har bestämt mig för att köra en julkalender även i år! Herregud, jag kan ju inte låta bli.

Och temat blir, självklart när man tänker på det, NOVELLIXER. I år är året då en novellist fick Nobelpriset och jag har i flera veckor pratat om att ha novellix-tema. Därför ska jag nu läsa (minst) en novellix om dagen i tjugofyra dagar och blogga om resultatet. Första luckan publiceras imorgon. Roligt om någon annan vill haka på och göra samma sak.

Tidigare år har jag haft följande teman i mina julkalendrar: Min första julkalender i bloggen var 2009 och då hade jag tema poesi. Varje dag publicerade jag utdrag ur dikter eller låttexter som jag tyckte var värda det. 2010 hade jag författarjulkalender, då jag skrev om tjugofyra författare som jag tyckte var läsvärda och rekommenderade specifika titlar av dem. 2011 hade jag tema Underbara böcker, då jag varje dag rekommenderade en bok som enligt mig var alldeles underbar. Och förra årets tema var Ljuvliga bokomslag. För att det inte ska verka som att jag är helt sponsrad av Novellix så kommer jag även läsa några noveller från Astor förlag under december inom ramen för julkalendern. De har ju också gett ut enstaka noveller i litet format.

Hoppas att ni gillar temat.

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Årets julkalender på Ord och inga visor

  1. Bokmania skriver:

    Ska bli kul att följa.

Lämna en kommentar