Call it what you wanna call it, I’m a fucking KNAUSOHOLIC!

Om det är något som ska få mig att börja blogga regelbundet här igen så är det väl det faktum att jag precis har börjat läsa MIN KAMP 6. Och ja, jag är i himmelriket. Och ja, jag har sugits in i den som en dammsugare fast på ett behagligt sätt. Och ja, jag vill befinna mig i den här dammsugaren i flera veckor. Men det kommer jag inte klara av. För precis som alla saker som slutar med -OHOLIC så hör det till fenomenet att inte kunna sluta. Att hjälplöst sitta som ett mähä och fortsätta läsa. Kaffet kallnar, läsken blir avslagen, himlen blir mörk utanför lägenheten. Jag får egna romanidéer som på löpande band. En tredje roman (den andra är snart färdigskriven), en fjärde roman, en femte roman, blir till i min skalle medan jag läser.

Och JA, jag är tillbaka i bokbloggsvärlden igen! Men den som mot all förmodan inte kan få nog av mitt babbel bör även hålla koll på min Amelia-blogg som jag har haft i en och en halv månad. Den handlar om min viktnedgång, om skeva skönhetsideal, om att vara överviktig. Men också – för sådan är jag – om böcker och kultur och poesi och annat som är en del av min vardag. Den uppdateras ungefär två gånger om dagen. Men jag lovar och svär på allt jag håller heligt att nu är jag, tack vare Knausgård på något twistat sätt, ORD OCH INGA VISOR BACK ON TRACK!

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Call it what you wanna call it, I’m a fucking KNAUSOHOLIC!

  1. olofssonskan skriver:

    Jag är helt förtvivlad, hade längtat så mycket till 6:an men nu när jag läst en tredjedel har jag lagt den på hyllan, får se om jag läser ut den eller om jag helt enkelt hoppas över halva boken.. 😦

    • Va är det sant, varför? Var det essän som avskräckte dig? Jag har inte kommit så långt än men är ju något av en expert på sjätte boken innan jag ens har läst den. 😛 mvh knäpp

  2. olofssonskan skriver:

    🙂 Jag vet inte men jag tycker det känns som ett försök att vara något han inte är (i mina ögon). Han har ju skrivit om litteratur och andra författare som han hyllar genom hela serien men inte på det här sättet, inte på detaljnivå och inte så långt. Det känns som ett tappert försök att uppnå något annat, och samtidigt visar han pekpinnar till läsaren som inte kan sin litteraturvetenskap.

    Ok, jag kanske känner mig lost helt enkelt. Och troligen så är det lathet från min sida att jag måste stanna upp och tänka till och att det inte går att plöja igenom som resten av böckerna. 🙂

    Ska bli kul att läsa din recension!

  3. BokDjungeln skriver:

    Hurra, kul att du är tillbaka!

Lämna en kommentar